mandag den 10. september 2012

GRØD - Det behøver jo IKKE at være kedeligt..

Jeg købte den anden dag noget MEGET fancy grød produkt, konceptet var godt nok (risengrød med mango og ananas) Dog havde producenten puttet ALT for meget sukker i, hvis man spørger mig.
Men det fik mig til at tænke, at grød er jo faktisk rigtig godt, men bare tit så forbandet kedeligt. Så her kommer mine bud på spændende grød. Hvis i selv har andre opskrifter som i vil dele skriv da endelig.

Risengrød med et twist:

Lave en portion risengrød, følg anvisningerne på din favorit producent, så tager du skrallen fra en citron og en portion hakkede valnødder og putter i.

Det kunne også være med chokolade og kokos - mango og ananas - masser af hakket nødder og lidt blåbær.

Men en ny favorit for mig er havregrød, men DOG med økologiske fiber havre flager (meget pink pose) og igen med twist for det ikke skal blive kedeligt..

Havregrød med et twist:

Lav en portion havregrød, heri putter du så æble skåret i små tern og lidt kanel - citron skral og nødder - mandler og blåbær - frøblanding og lime skral og evt lidt jordbær på toppen..

Det var mine bud og de opskrifter jeg so far har fået prøvet.. Håber du vil dele din opskrift :)

Anna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar