onsdag den 19. september 2012

sukkertræng og humørsvingninger

Så er vi her igen.. Pt. er min sukkertræng ENORM.. Det er træls, for synes jeg bliver sløv og hidsig hvis jeg ikke får sukker.. Jeg er svært ved at koncentrere mig til timerne i skolen. Ved ikke om det er fordi jeg træner så meget, så jeg har e større madbehov, eller om det faktisk er så slemt med mit sukkerbehov for tiden. Men generelt får jeg det slemt jo nærmere vi kommer jul. Der er så meget lækkert slik i julen, ja og kager i øvrigt.
Men på en skala fra 1-10 ligger min sukkerlyst konstant på 8-10.. Jeg er SÅ træt af det, vil jo gerne slippe for det, så jeg ikke føler mig så afhængelig af det møg!!! Har i nogle gode forslag til hvordan jeg kan slippe af med den voldsomme træng pt..??
Ej det er slemt det her.. Jeg bliver DYBT urimelig når jeg vil have sukker, igår brugte jeg 1 time på at få min søn til at sove fordi jeg var urolig, til sidst blev jeg sur og træt så staklen fik jo skæld ud, hvilket på ingen måde er fair!! :( Jeg var ked af det da jeg gik ned, følte mig som et dårligt menneske og en mor uden overskud.. Men havde egentlig masser af energi, men min sukkertræng kan åbenbart tage så meget over så det forsvinder i presset situationer.. Hvilket på ingen måde er okay. Men for at gøre tingene godt igen spise vi morgenmad ved fjernsynet og sad og hyggede til chuggington. Sønnike var glad og min samvittighed blev lettet lidt.

Jeg er åben for ALT.. Skriv evt. på facebook..

Anna

2 kommentarer:

  1. Hej Anna :)

    Ayse fra instagram her. Jeg følger jo med på din blog, som i øvrigt er ret inspirerende - bliv endelig ved med at skrive en masse :)

    Jeg kan enormt godt følge dig i dit dilemma ifb. med sukkertrangen, er selv lidt af en sukkergris. Da vi desværre ikke kan få sukkertrangen til at forsvinde helt eller kompensere den med andet uden sukkerindhold, så vil jeg anbefale dig at tillade dig selv at få et lille stk. mørk chokolade (over 60 %) fra en chokoladeplade. Dette kan du jo, når du er mest presset.

    Dertil vil jeg anbefale dig at tjekke Umahros side ud, hvis ikke du allerede kender den og lyt endelig til hans video: http://blog.umahro.com/2012/09/slip-slikket-udkommer-om-1-uge/

    - hvor var det herligt, at det endte godt med lillemand :)

    SvarSlet
  2. Hej Ayse.. Dejligt at høre fra dig.. :) Den blog må jeg lige ind og lure på.. ;) Men ja gør jeg også nogle gange.. Men på virkelige dårlige dage virker ostepops bare så meget mere spændende.. ;)

    SvarSlet