tirsdag den 5. marts 2013

Dukan opskrifter

Hej alle i skønne mennesker og glædeligt forår :)

Jeg er jo som de fleste af jer ved på "Dukan kuren" og har været det i 8 dage nu dermed igang med min 9.. Min vægt siger nu -3,9 kg mindre end da jeg begyndte :D Jeg er top stolt og pisse motiveret til at smide endnu flere kilo.. :)

Med det sagt kommer her et par opskrifter på noget jeg godt kan lide af mad :)

Kold gaspazio suppe (kold tomat suppe)
3-4 Pers vær opmærksom på dette!!!
2 røde peber
1/2 kg modet tomater
1/2 skrællet agurk
1fint hakket løg (evt. Skalotte løg)
2 spsk olivenolie (dette kan undlades, huske du gerne må få lidt tolereret om dagen)
2 spsk tomatpuré
1/2 L grøntsagsbouillon (KOLD)
Saft af 1/2 citron
Salt peber


Grill peberfrugterne i ovnen, til de begynder at blive sorte. Tag dem ud, og lad dem køle lidt af, inden du flår skindet af dem og fjerner kernerne. Smid peberfrugtkødet i en blender eller foodprocessor. Skold tomaterne, og flå dem. Skær dem i grove tern, og blend dem med peberfrugt og halvdelen af agurken, løg og hvidløg, til en tyk pure opnås. Tilsæt oliven-olie, tomatpure og bouillon eller juice, og smag til med citronsaft, salt og peber.


Hertil vil jeg servere grillet kyllingebryst eller lave kyllinge kødboller :)

Og voila -velbekomme

Danone yoghurt med hindbær:
Køb et bægre skyr, en flaske hindbær ekstrakt og en vanille kværn.
Disse ting blandes med lidt perfect fit, hindbær efter smag og behag, det smager fuldstændig som petit danone med hindbær til børn ;) det er top lækkert og kan tage den værste sukker lyst.

Dukan toast:
Bag et brød du må spise..!
Put 2-3 skiver skinke i og noget cheasy ost 6% efter hvor meget du kan lide, et par skiver frisk tomat og et par blade basilikum. Grilles i ovnen et par min på hver side og så er der serveret.

Stjerneskud:
Brød du må spise (findes mange opskrifter, vælg det du bedst kan lide)
Vend hvid fisk i æg og havreklid, bages i ovnen i 5-8 min ved 200* put på brød, lav en dressing af skyr igen efter smag og behag, put rejer oven på, lidt citron, et par tomater (vælg dem du bedst kan lide da du ikke må spise dem hver dag, så hellere lidt men godt ;)  )
Velbekomme

Jeg vil selvfølgelig opdaterer løbende efterhånden som jeg får prøvet nogle nye og spændende opskrifter.

-hipfitnessmama

Ingen kommentarer:

Send en kommentar