mandag den 5. august 2013

protein guf - opskrifter

Som jeg skrev den anden dag har jeg købt en 2 forskellige slags proteinpulver en med vanille og en med chokolade. Jeg har så brugt et par dage på nu at finde nogle lækre opskrifter der kan hjælpe med den grumme sukkertræng og som desserter så det ikke føles lige så surt at være på skrump.. WELL fandt min nye BEDSTE ven - en protein nutella.

Protein nutella:
- 3 dl bløde dadler
- 2 dl tørrede abrikoser
- ca 3-4 dl. blandet nødder jeg brugte mandler og hasslenødder
- ca. 2 spks ren kakao gerne en god en - jeg havde dog kun den almindelige fra netto så den brugte jeg.
- 2 scoops chokolade protein pulver
- 1 spks peanutbutter
- godt med kogende vand - løbende

To do:
- Opvarm din ovn til 200g.
- Sæt nødderne ind til de tager farve (her vil hasslenødderne kunne gnides let og skralden vil falde af)
- Hak dadler og abrikoser og stavblend dem med vand
- tilsæt proteinpulver og nu hakkede nødder
- smag til med kakao (nogle har brug for mere)
- tilføj peanutbutter og evt. mere vand
- opbevares på køl

Jeg gjorde det at jeg smed lidt salt i og et scoop vanille protein pulver også og 1 spks kakao mere, jeg er nemlig ikke kæmpe fan af dadler, så jeg ville gerne have dæmpet smagen..
Jeg putter det på knækbrød og Cornelius (min søn på 3 år) LAPPER det i sig..! Han spiste 3 knækbrødder med nutella på igår og ville gerne have mere - det er en super måde at få frugt og protein i dine/jeres børn.. :) Og det smager virkelig Himmelsk!!..


Søde Cornelius der spiser Mors hjemmelavet nutella <3



Protein smoothie:
- En banan
- halvanden håndfuld frosne blåbær
- 1 scoop vanille protein pulver
- mini mælk alt efter hvor tynd du vil have din smoothie
- evt. 2 spks skyr for den bedre skal mætte..

Blendes og serveres straks..








Protein pandekager: (1 person der er sulten ;)  )
- 1 scoop vanilleprotein
- 2 spks havregryn (evt glutenfri)
- 1 spks skyr
- 2 æg
- et nip salt og evt. en sjat vand

To do:

- Pisk æggene sammen
- bland resten af ingridienserne i - dejen skal være våd
- opvarm en lille slat smør og bag pandekagen
- server med din yndlings topping


Jeg brugte skyr fra cheasy som jeg lige rørte hurtigt sammen da der ligger noget smat i bunden og puttede på.. :) 
Pandekagerne var gode men ikke nogle jeg faldt i svimer over.. Men skal da have dem igen.. 

Vender snart tilbage med flere opskrifter..
Roger - over and out.. For now..








Ingen kommentarer:

Send en kommentar