torsdag den 20. november 2014

En HELT ny hverdag..


Sådan ser jeg ud nu.. :) (altså ikke i skrivende stund, men generelt.. ELLER.. Når overskuddet er der ;)  )
Jeg er som kort nævnt blevet færdiguddannet og er begyndt på et job som jeg ELSKER. Det giver så meget - mening, dybde, underholdning og en masse andre ting. Men som i ved følger der med hvert et valg nogle konsekvenser. Nogle af de hårde konsekvenser for mig, ved dette job er at der ikke længere er voldsomt meget tid til denne lækkermås :


Dette har jeg haft og har jeg stadig rigtig svært ved at finde ud af. Når andre lærere skriver at de græder fordi det er en hård reform at arbejde under, er jeg 110% enige med dem, men for mig er det de personlig ofringer der gør ondt og dem der får mig til at græde og se sort på dette arbejds helvede nogle mener at vi som lærere skal igennem og til jer der mener at det er på tide at lærerne får lov til at "knokle" . jeg er GLAD for jeg aldrig oplevede dem gamle reform hvor man kunne arbejde hjemmefra, for jeg forstår SLET ikke at mine dygtige kollegaer kan omvende sig. Hvad jeg ser som lærer i en klasse er at kreativiteten og spændingen i mange timer mangler, for det er ikke løgn - vi har ikke tid til at kunne gøre undervisningen super spændende og finde fede alternativer til det de lavede sidst. Det er træls at stå som ny lærer og have en masse ideer og tanker og vide at chancen for de kan blive en realitet er meget langsigtet. :( Jeg synes det er synd for eleverne og jeg synes det er synd for os der gerne vil!
Men arbejdspresset og tiderne i dette job har som sagt betydet at jeg måtte opgive at hente j. tidligt og hygge med ham. Det kan jeg ikke længere og jeg savner det. Men elsker jo også mit job. Så for nu tænker jeg at det tager tid for at begge at komme ind i denne nye rytme???

Stay positive - Hipfitnessmama

Ingen kommentarer:

Send en kommentar