tirsdag den 28. august 2012

Hvor tit vejer du dig?

Så er vi her igen :)

Jeg sidder lidt og tænker på hvad mit næste indlæg skal være, da det slår mig, at jeg jo skal huske at skrive om min sukkertræng, vægt og alt det andet.
Well.. Igår var jeg ude og løbe 7,5 km, så var jeg til noget danshold der hed "retromix" med original koreografi fra alle de store klassiske dansefilm fra 60'erne, 70'erne og 80'erne men også dans til alle de klassiske tracks fra den tid. Det var SÅ sjovt men også vildt hårdt. Bagefter stod den på mave-balle-lår...-.. Magen til farmor-gymnastik skal man da lede længe efter, det var kedeligt og underligt. Men det hjalp på vægten i morges. :) Hvilket bringer mig frem til dette spørgsmål: Hvor tit vejer i jer? Egentlig må jeg kun veje mig en gang om ugen, men når jeg har dyrket meet sport på en dag, bliver jeg vildt nysgerrig og vejer mig liiiiiiige en ekstra gang. ;)
Men generelt så lav jer, som mig en plan. En plan for hvor tit i MÅ veje og måle jer. Jeg gør det normalt søndag morgen når jeg står op. Hvad jeg måler på min krop kan i læse i opslaget der hedder "mit første indlæg" og derudover, får jeg målt min fedt% i gang om ugen i fitnesscenteret. På den måde har jeg noget at se frem til, men skal også knokle lidt ekstra, eller holde lidt igen med mad og søde sager, for jeg gider jo ikke at vægten er steget, eller at min fedt% står stille.
Men jeg er optimistisk omkring mit vagttab i fremtiden. Det går stille og roligt ned af, (endelig) for lige da jeg begyndte at træne stod jeg stille, som i HELT STILLE!!! Jeg blev ked af det, og forvirret. Jeg mener, jeg trænede jo og spiste ikke ret meget, så jeg burde jo tabe mig, indtil jeg blev mindet om at muskler vejer mere end fedt. Dette kan være godt at huske, men hvis bare din fedt% falder, taber du fedt, men får mere muskel masse. Just in case, du ikke vidste det :)

Anna has left the building for now..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar