lørdag den 23. marts 2013

Alle kvinders mareridt - appelsinhud!!




Kvinders værste fjende er cellulite bedre kendt som appelsinhud, der på trods af sit ellers nok så friske navn, desværre dækker over noget langt mere ubehageligt.





Undersøgelser har vist at ca. hver 3 kvinde har tendens til at få appelsinhud på baller og lår. Desværre er der ingen lette veje til at fjerne appelsinhud når det først er hoppet op på dine lår!! Appelsinhud eller cellulite er små geleágtige “poser” med affaldsstoffer, fedt- og væskeaflejringer, der lægger sig som knuder og klumper mellem huden og underhuden, så huden kommer til at ligne rynket appelsinskræl. Det er især kvinder med meget kvindelige former, der er udsatte, men ingen kan vide sig sikre. 
For at komme cellulite til livs (hvilket kan være svært at gøre 100%) siger forskning at du skal kombinere sund mad, sport, massere af vand og massage. Det skal lige siges at jeg har prøvet disse til ukendelighed.. :O og har stadig appelsinhud :/ Så nu har jeg sat mig for at teste andre metoder til hvordan vi kan slippe af med fjende nummero uno. 
Jeg vil de kommende uger teste forskellige alternativer jeg enten har fået anbefalet, læst om, set i tv eller set i butikker. Herefter reportere jeg tilbage til jer skønne mennesker. 
JEG TAGER SELVFØLGELIG BILLEDER UNDERVEJS, skriver hvad der skal bruges og hvordan det skal udføres, og så ligger jeg billeder ud af slut resultatet efter hver uge. Til sidst laver jeg et samlet indlæg om hvilke metoder der var mest effektive, hvilke der var mest rare og hvad de værste var. Jeg glæder mig til at kunne hjælpe dig i din kamp mod den frygtede cellulite.

-Hipfitnessmama

2 kommentarer:

  1. Appelsinhud er årsaget af en kombination af slappt/ødelagt bindevæv og fedt depoter.

    Der er intet du kan gøre for at fjerne dem, da du ikke kan "hele" dit bindevæv. Men det man kan gøre er at mindske det eller at få det til at se mindre ud.

    Der findes ingen mirakel midler, creme eller behandlinger.

    Du kan motionere og spise sundt og derved mindste risikoen for at der sidder affaldsstoffer i kroppen. Du kan smøre din hud ind i fugtighedscreme hvilket har to effekter - dels en vel fugtet hud og dels en massage effekt hvorpå du får øget blodcirkulationen og lymfe cirkulationen i dit væv og dermed får presset nogle affaldsstoffer væk.

    det er enlig lige meget hvis det er en dyr anti celluite creme eller en nivea creme, det er fugt og cirkulation der er årsagen til den eventuelle forbedring.



    SvarSlet
  2. Hej miss anneli :)

    Jeg ved godt som du skriver at man ikke kan fjerne det 100% men jeg ved at man kan reducere det, og det er det jeg gerne selv vil og dermed give andre håbet og lysten til at gøre det selv ;) men mange tak for dit input :D hvordan går det med din træning??..

    SvarSlet