mandag den 29. oktober 2012

Efter krigen.. STOR inspiration..

Efter krigen - Kampen for et nyt liv, en bog af kampsoldaten og hans nyfundne selv Christian S. Richardson...



Jeg nåede ikke til meget mere end side 19 før tårene trillede ned af kinderne på mig. Christians bog er hans fortælling om livet som kampsoldat, der pludselig tog en alvorlig drejning da han trådte på en vejsidebombe og dermed mistede begge ben. Hermed var hans karriere som kampsoldat slut og han skulle til at genopfinde sig selv som en mand, det er hans kamp vi følger i bogen. Jeg er ikke boganmelder, MEN jeg er vild med denne bog, da den ikke kun indbyder til at soldater læser den, men tværtimod applerer den til ALLE der har ramt deres 0 punkt, jeg tror på at det er forskelligt fra menneske til menneske. Christian forsøger at motivere alle hvad enten de er krigsveteraner, deprimerede eller andet der for dem er træls. Jeg personligt synes han gør et fantastisk job, jeg er VILD med hans måde at fortælle på, MEN jeg ELSKER hans iver og kamp for retten til et nyt liv. Et nyt liv med mange udfordringer som han efter min mening klarer til bravour.. Jeg har siden jeg besluttede mig for at træne op til halvmarathon brugt Christian som inspiration, da han har en fighter vilje der er beundringsværdig og to-die-for, bare 14 mdr efter hans ulykke, kørte han sit første Marathon på håndcykel. Han har været med til at starte team wounded racers op. Han scorede sin sygeplerjske på hospitalet (RESPEKT) ;) Men vigtigst af alt, han er ÆRLIG om op og nedture gennem hele forløbet, det er de færreste mennesker der tør og vil blotte deres sjæl på denne måde. Det er her min dybe respekt for Christian ligger.
Jeg vil til enhver tid anbefale ALLE at læse denne bog, og forhåbentlig kan i finde jeres indre fighter frem og sætte jer selv et mål, i måske ikke har troet på, eller næste gang i skal træne/løbe så giv den liiiiiiige en tand ekstra.. LØB, GÅ eller CYKLE ud og køb bogen i en fart. Christians næste mål er at være med i de para olympiskelege i Rio i 2016, og vil lige sige at hvis det sker, sidder jeg og min mand personligt på det stadion, når han er nået dertil.. :D
God kamp til jer alle..

Anna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar