onsdag den 3. oktober 2012

Mit løbe udstyr

Jeg er blevet spurgt om hvilket udstyr jeg bruger når jeg løber og hvile mærker jeg foretrækker at træne/løbe i.. Well her kommer lidt om min sports gardarobe :)

Udstyr:
Jeg har et Adidas armbånd til min telefon, jeg har cover på min i-phone dermed er jeg ikke bange for fugt skader som mange snakker om med disse armbånd. Jeg købte det i en sportsbutik til ca. 200 kr.

Da jeg løb københavns halvmarathon købte jeg et specielt mavebælte, der kan udvide sig lidt efter hvor meget jeg har i det. Herudover er det vandtæt så jeg ikke ødelægger hvad der end ligger deri. Jeg bruger det til nøgler. læbepomade og druesukker når jeg løber langt, herudover er der små elastikker i der kan holde geles, dem brugte jeg til hurtig energi når jeg løber rigtig langt. Jeg kan ikke huske navnet på den lige nu, men skal nok lige få det skrevet ind.

Af løbe app bruger jeg endomondo. For mig er det den der fungere bedst..

Tøj:
Løbe bukser: her bruger jeg newline, de er overkommelige i pris og sidder rigtig rart. De holder rigtig godt, købte mine det første par for 3,5 år siden, de holder endnu. har jeg løbeshorts fra puma de var til 50% så blev det dem :P

Inden jeg jegyndte at deltage i løb købte jeg løbe bluser også fra newline. Nu får jeg jo tit bluser med i de løb jeg deltager i, så jeg køber ikke længere bluser. Dog vil jeg anbefale Karin Traa's vinter løbe bluser, de har en lækker pasform, er dejlig varme men man kan ånde i dem.

Strømper køber jeg dem i netto, synes de er super lækre at løbe i.

Sko er svært at guide om da det er forskelligt hvilke man skal have alt efter hvordan du løber, her vil jeg anbefale at du tager til en sportsbutik og får lavet en løbetest. På den måde får du de sko der passer bedst til din løbestil og fod.

Håber det hjalp lidt..

Anna

4 kommentarer:

  1. Kan se du køber dine strømper i netto, det synes jeg er lidt ærgerligt. Har du prøvet rigtige løbestrømper/fitness strømper? Tror du kan mærke stor forskel :-) Personligt fortrækker jeg fitness strømpen fra www.strømpekompagniet.dk da den er super god at løbe i, men også til sport indendøres.
    Men det er jo igen, smag og behag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej du.. Jeg har skam massere af rigtige løbestrømper også ;) men på su budget har jeg bare fundet nettos meget behagelige.. Dog vil jeg skynde mig at sige at jeg IKKE vil anbefale af løbe et halvmarathon i dem, da de suger alt vaselinen.. ;) Men skal da klart ind og tjekke den side ud du tager om, mange tak for dit gode råd.. Anna

      Slet
  2. Very interesting blog. Thanks for this blog.

    Skisokke
    Sokker

    SvarSlet
    Svar
    1. Well thank you so much, I am very glad to hear that

      Slet