søndag den 16. december 2012

Et strejf af sommer og solskin..

Da der er rigtig mange danskere der har let ved at blive vinter deprimeret og heriblandt mig selv, har jeg fundet en måde at holde humøret højt på trods af sjap og tøvejr, så vi ikke får hvid jul :(

Det jeg gør er at jeg tilfører lidt sommer i min mad, i form af lækre farver, lækre ting der er lidt dyrere om vindeten da det er sommervare. Idag lavede jeg f.eks. risengrød til aftensmad, men med et tvist - jeg tog sagten og lidt af kødet fra en mandarin og puttede i for smagens og farvens skyld, herudover puttede jeg en lille klat smør på og et min af rørsukker og kanel på for så at smide en håndfuld jordbær på. Det smagte VILDT godt og så festligt ud. Jeg ELSKER farverig mad, jeg synes at det ser flot og indbydende ud, og jeg elsker at eksperimentere med det.
 

En anden lækker ret jeg har prøvet denne weekend, er en toast med ost og skinke, men så har jeg puttet tomat, avokado og rødløg i også. Igen en masse lækre farver der minder om juli når solen står højst på himlen. Det smagte godt, selvfølgelig af toast, men med et friskt pust, ved siden af tog jeg et par skefulde hytteost for at mætte.
Til dessert hertil lavede jeg en sandwich hvor jeg puttede skyr i der var rørt op med vanilliekorn og lidt stevia, så var der jordbær i og et par mynteblade. Igen lækre farver og mynten for en frisk smag. SÅ LÆKKERT..
Disse kan klart anbefales <3

Herudover kan du jo spice dit vand op på mange måder.
1- Frys isterninger med friske hindbær i og put i dit vand sammen med en lime båd.
2 - Tag en stilk mynte, skær 2 jordbær over og en skive citron og put det i dit vand.
3 - Agurke skiver giver en utrolig frisk smag.
4 - Skær et par blåbær over og skær et par terninger af en stjernefrugt eller en lichi frugt delt i 2 dette puttes også i dit vand.

Hold jer muntre og tænk i farver.
Anna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar